TACO

Hur viker man egentligen det perfekta tacobrödet? Ja ni... det är den stora livsavgörande frågan som jag tänkte ge ett svar till nu i en steg-för-steg bildserie.

          
1. Börja med att lägga         2. Lägg tacofyllningen 
    brödet på tallriken.                i brödet.

          
3. Vik in den södra              4. Nu ska barbordsidan
    delen av brödet till ca          vikas mot styrbord  
    1/3 av brödets                       tills brödet täcker
    resterande längd mot         hälften av fyllningen.
    norr.

              FÄRDIG!!
5. Slutligen viks
    styrbordsidan mot
    barbord tills hela
    fyllningen är täckt.

Jag hoppas ni la märke till att texten var sjömans-anpassad så att alla seglarnördar också förstår. Hoppas även att ni kan leva lungt nu när ni fått reda på svaret på livets stora fråga.

Har du ett annat bra sätt att vika brödet på? Tror inte det går att hitta något bättre än mitt.

Kommentarer
Postat av: elin

Du kan det där Emma, grymt! :D

2011-06-18 @ 14:56:14
URL: http://elinlinneea.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack Emma! Mitt liv blev just räddat!

2011-06-19 @ 08:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0